HET HEILIG VORMSEL

SACRAMENT VAN DE HEILIGE GEEST

Het tweede van de zeven sacramenten is het Vormsel. De materie van het sacrament is de Olie, het Chrisma, dat bestaat uit Olie, dat de reinheid van het geweten voorstelt en uit  balsem, die de geur van de goede, betrouwbare naam met zich draagt. De olie wordt door de Bisschop gewijd tijdens de zogenaamde Chrismamis, de H. Mis die in het Bisdom gevierd wordt op Witte Donderdag, wanneer de Kerk de instelling van het Priesterschap viert.

Via school door de parochie worden de kinderen van groep 7 en 8 benaderd om hun Vormsel te ontvangen. Het Vormsel met de erbij behorende voorbereiding wordt om het jaar aangeboden. Als kinderen hun Vormsel willen doen, vindt er eerst een voorbereiding plaats vanuit de parochie na schooltijd in de school. Deze voorbereiding wordt verzorgd door de Vormselwerkgroep samen met de pastoor.